جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان

ورزش و مغز

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ق.ظ

ورزش و مغز

وقتی ورزش می کنید مغزتان چنین است:
همه می دانیم فعال بودن و مرتب ورزش کردن مزایای زیادی برای سلامت قلب و قوی شدن عضلات دارد. پس جای تعجب نیست که متخصصان تغذیه و ورزش به افراد توصیه می کنند در طول هفته حتما برنامه ای برای انجام ورزش های هوازی و قدرتی داشته باشند؛ اما جالب است بدانید مزایای ورزش تنها محدود به بدن نمی شود و چیزی فراتر از آن است. در ادامه لیستی بلند از تاثیر مثبت ورزش روی روان را برای شما می گوییم.
ورزش مغز را از استرس دور و از افسردگی جلوگیری می کند
موسسه کارولینسکا در سوئد تحقیقات جدیدی در مورد بررسی رابطه ورزش و کاهش استرس انجام داده است. وقتی محققان روی موش ها آزمایش انجام می دادند، متوجه شدند موش هایی که با سطح بالایی از پروتئین در ماهیچه ها آموزش داده شده اند سطح بالایی از آنزیم KAT نیز دارند. این آنزیم به کاهش استرس کمک می کند. این یعنی کسانی که خوب ورزش می کنند و عضله می سازند راحت تر می توانند استرس را از خود دور کنند و از افسردگی در امان باشند.
عضلاتی که ورزش داده می شوند ماده ای تولید می کنند که اثرات مفیدی روی مغز دارد. در واقع عضلات آنزیمی تولید می کنند که بدن را از مواد مضر تصفیه می کند. بنابراین در این زمینه عملکرد عضله مانند کبد و کلیه است.
می تواند کاری کند خلاقیت تان فوران کند
ورزش نه تنها باعث می شود استرس تان کم شود و شادتر باشید، بلکه کمک می کند ایده های بیشتری نیز به ذهنتان بیاید. استفان هاو دکتر، و متخصص فیزیولوژی و تغذیه می گوید: هر زمان که می دوم بهترین ایده ها به ذهنم می آید. البته لازم نیست حتما کیلومتر ها بدوید تا از این مزایا برخوردار شوید.
محققان دانشگاه استنفورد به این نتیجه رسیده اند که انجام یک کار ساده مانند پیاده روی نیز می تواند قدرت خلاقیت را تا 60 درصد افزایش دهد.
ورزش تیز هوش تان می کند
پژوهش ها نشان می دهد کسانی که بیشتر ورزش می کنند حجم سلول های خاکستری مغزشان افزایش می یابد. سلول های خاکستری مغز برای حافظه بسیار مهم هستند. دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند حجم سلول های خاکستری افراد فعال در قسمت های فرونتال( لوب پیشانی)، تمپورال (گیجگاهی) و پاریتال (آهیانه) مغز بیش از دیگران است.
آرتور کرامر، روانشناس در دانشگاه ایلینوی می گوید: قسمت فرونتال مغز روی چیزی که مردم به آن سطح بالاتر شناخت می گویند بسیار تاثیر دارد. لوب فرونتال جایی است که ما با آن تصمیم گیری می کنیم، مشکلات را حل می کنیم، رفتارها را کنترل می کنیم و احساسات را تنظیم می کنیم. قسمت تمپورال مسئول حافظه، احساسات، شنیدن، آموختن و زبان است. قسمت پاریتال نیز مسئول پردازش اطلاعات حسی و جایی است که کلمات به هم می پیوندند تا جملات را بسازند و افکار ما را بیان کنند.
ورزش به صورت جدی روی اعتماد به نفس تاثیر می گذارد
ورزش کردن در کنار این که بدنتان را تغییر می دهد روی نگرش تان به خود نیز تاثیر می گذارد. 70 درصد از کسانی که هر روز ورزش می کنند درباره اندام خود احساس خوبی دارند.این در حالی است که تنها 50 درصد از کسانی که در هفته یک روز ورزش می کنند چنین گزارشی داده اند. این یعنی با اضافه کردن تعداد روزهایی که ورزش می کنید می توانید تا میزان زیادی اعتماد به نفس پیدا کنید. برای داشتن اعتماد به نفس مهم این است که ابتدا دیدتان نسبت به خودتان مثبت باشد، ورزش می تواند سریع این کار را برایتان انجام دهد.[1]

پی نوشت :
منبع: کرمانی دات کام؛ تاریخ مراجعه: 12/9/1393

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۳
حبیب غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی