جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان

اطلاعات مفید از داعش در ۵ نمودار

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ب.ظ

اطلاعات مفید از داعش در ۵ نمودار

 عربستان، دررتبه اول طرفداری‌ از داعش

در چند نموداری که ایندیپندنت منتشر کرده، نیروهای داعشی از کشورهای اروپایی، از کشورهای عربی و منطقه، حملات صورت گرفته تروریستی در سال های اخیر و بیشترین تو ییت های طرفداری از داعش به نمایش در آمده است.

به گزارش فرهنگ نیوز، بیشترین توییت های طرفداری از داعش و اقدامات آن از عربستان سعودی است. این آمار که ایندیپندنت آن را به نقل از موسسه  های مختلفی مانند بروکینگز، پیو، سوفان و اکونومیست منتشر کرده، نشانگر آن است که تکفیریسم و سلفی گری به صورت افراطی از عربستان گسترش پیدا می کند و مفتی های سعودی مسئول نشر و تبلیغ آن در جهان هستند.

بیشترین کاربرانی که در سال ۲۰۱۵ به نشر توییت های طرفدارانه از داعش پرداختند مربوط به عربستان سعودی است و کشورهای سوریه، عراق و آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند. 

در نمودار بالا که مرکز تحقیقاتی پیو از مخاطبان خود نظرسنجی کرده، بیشترین آمار نگرانی از حملات تروریست ها در میان ملت های مختلف نشان داده شده است. فرانسه که دیشب قربانی یکی از حملات تروریسیتی داعش شد، ۶۷ درصد از کاربران اظهار نگرانی کرده بودند. 

آمار مربوط به شاخص تروریسم جهانی و تلفات انسانی در سال ۲۰۱۳ است که توسط تروریست ها قربانی شده اند. در مجموع در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۶۲۴۵ نفر در کشورهای مختلف کشته شدند. عراق، افغانستان، نیجریه و سوریه در رتبه های اول تا چهارم هستند. 

این آمار مربوط به تعداد جنگجویان خارجی گروه های ترروریستی در سوریه است. فرانسه با ۷۰۰ نیرو در رتبه نخست قرار دارد. 

این نمودار جنگجویان خارجی از کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را به نمایش گذاشته است. تونس با ۳۰۰۰ جنگجو در رتبه نخست و عربستان با ۲۵۰۰ جنگجو در رتبه دوم است. اردن، مارکش، لبنان،لیبی و ترکیه در رتبه های بعدی قرار دارند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵
حبیب غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی