جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان

پدر در شعر فارسی

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

پدر در شعر فارسی

ای پدر ای با دل من همنشین

ای صمیمی ،ای بر انگشتر نگین

ای پدر ، ای همدم تنهاییم

آشنایی با غم تنهاییم

ای طنین نام تو بر گوش من

ای پناه گریه ی خاموش من

همچو باران مهربان بر من ببار

ای که هستی مثل ابر نو بهار

در صداقت برتر از آیینه ها

در رفاقت باده ای بی کینه ای

ای سپیدار بلند و بی قرار

می برم نام تو را با افتخار

هر چه دارم از تو دارم ای پدر

ای که هستی نور چشم و تاج سر

رحمت بارانی روشن تبار

مهربانی از تو مانده یادگار

ای پدر بوی شقایق می دهی

عاشقی را یاد عاشق می دهی

با تو سبزم،گل بهارم،ای پدر

هر چه دارم از تو دارم ای پدر

**************

پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوهاهنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا . . .

 

……….روز مرد رو به مرد راستینی که مقام زیبای مردانگی رو درک کرده تبریک میگم

. .……….تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی و بسیار سخت است پدرم روزت مبارک . . .

……….شنیدن صـــــــدای قلب کسی که دوستــــــش داری زیبــــــــــاترین موسیقی دنیـــــاست

……….اگر نباشی پدردلم که هیچ دنیا هم تنگ می شود

……….کاش بدونی برکت دعای توتکیه گاه آرزوهای منهبی تو هر فصل کتاب عمر منبه خزون زندگی رسیدنه

……….پدر جان باش و با بودنت باعث بودنم  باش

……….توی این روز عزیز ، توی این لحظه های قشنگ زیباترین کلمه ای که میشه گفت یک ” دوستت دارم “به همراه یک آسمان عشق و تمنا

……….پدر دستات برام گهواره بودن چشات مثل چراغ خــونه من بجزء تو از همـــه دنیا بریدم کسی رو مثل تو عاشق ندیدم

……….پدر ای وجودم از توقدرت و توان گرفته  ا ی که از دم نفسهات هستی من جان گرفته

 

……….پدر  ای که از تو جاری خون زندگی تو رگ هام  ای که از نور دو چشمت نور زندگی به چشمام پدرم روزت مبارک

……….ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان ای نام زیبایت همیشه اعتبارم خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم پدرم روزت مبارک

……….خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گردد به سلامتی هرچی پدره . . .

……….پیشانی حاجی شهر پینه بسته ، دستان پدرم نیز همینطور ! بزرگتر که شدم تازه فهمیدم پدرم با دستانش نماز می خواند ! به سلامتی همه پدرها . . .

……….بارها میشد که کنارم باشد و دلم با او نباشد اما پدر هر جا که باشد ، دور و نزدیک ، شک ندارم که دلش هر لحظه با من است

……….بوسه می زنم بر دست های پدرم که هیچگاه دست هایم را رها نکرد !

……….پدر شاید پشتش پر نباشه ولی پشت و پناه خیلی هاست ! درود بر همه ی پدرها . . .

……….به سلامتی پدری که کف تموم شهرو جارو میزنه که زن و بچش کف خونه کسی رو جارو نزنن

……….به سلامتیه پدرم که هربار عصبانیش میکنم میگه این دفعه ، آخرین باریه که می بخشمت !

می‌دونی”بهشت“ کجاست ؟یه فضـای چند وجب در چند وجب بین بازوهای کسی که بدون هیچ ادعایی به تو می گوید :فــــــــــرزندم

……….به سلامتی پدری که نمی توانم را در چشمانش زیاد دیدیم ولی از زبانش هرگز نشنیدم

……….به سلامتی پدری که طعم پدر داشتن رو نچشید ، اما واسه خیلی ها پدری کرد

……….سفیدی رویم را در ازای سپیدی مویت نمی خواستم پدرم اما تو

……….پدر جان قسم به جان عزیزت که هیج گاهیاد شکوه مند تو از دل نمی رودتا دامن کفن نکشم زیر پای خاکنقشی تو هم دمی ز مقابل نمی رود

……….پدرم تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته ها هم میتوانند مرد باشند !به سلامتی هرچی پدره !

……….پدرم هر وقت میگفت “درست میشود” ، تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت

……….یکی هست که جونش بره نمیذاره بهت سخت بگذره اونم اسمش پدره !

……….بیا به آرامش دوران کودکی ، زمانی که بالاترین نقطه ى زمین ، شانه های پدر بود

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۰
حبیب غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی