جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان
4 خرداد سالروز  ترور نافرجام آقای هاشمی رفسنجانی؛

امروز فرقان چه میکرد؟

اکنون این سوال بصورت جدی مطرح است که اگر گروهک تروریستی فرقان امروز هم وجود داشت آیا نام هاشمی رفسنجانی در کنار نام افرادی مانند سردار قاسم سلیمانی در لیست آنها قرار می گرفت ؟؟


گروه تحلیلی صالحین؛ چهارم خرداد سال 58 ، روزی است که در تقویم انقلاب به عنوان روز سوء قصد به آقای هاشمی رفسنجانی که آن موقع از اعضا شورای انقلاب بودند ثبت شده است . گروهک فرقان که با نام اسلام ، در مدت کوتاه حیات خود دست به جنایات بسیار بزرگی زد در سرتیتر اقدامات خود ، ترور و حذف فیزیکی مسئولین نظام نوپای جمهوری اسلامی را قرار داده بود. این گروهک که با هوشیاری دستگاههای امنیتی ابتدای انقلاب که گرچه حرفه ای نبوده و تجربه ای نداشتند لیکن  به جهت تقوی و تلاش خستگی ناپذیرشان موفق به دستگیری سران آن شدند ...

در همان مدت اقدام خود ثابت کرد چیزی کم از گروهک تروریستی منافقین نداشته و توانست اعتماد دو قطب دشمن انقلاب اسلامی در آن روزگار یعنی آمریکا و شوروی را به خود جلب کند ،  تا جایی که ظاهرا کنگره ، کمک به گروهک فرقان را تا مبلغ 70 میلیون دلار در آن روزگار تایید کرد ، هر چند این پول به جهت دستگیری و متلاشی شدن به دست اعضا گروهک نرسید اما نشان دهنده ی اعتماد آمریکا به اقدامات آن بود.



گروهک تروریستی فرقان ، با این نگاه که ترور یاران انقلاب اسلامی سهم مهم و عمده ای در فروپاشی و مبارزه با انقلاب دارد ، با نشان کردن ، بررسی و مراقبت ، اقدام به ترور میکرد که بارزترین شهید انقلاب که بدست آنان به شهادت رسید ، شهید علامه مرتضی مطهری بود که امام (ره) از ایشان بعنوان حاصل عمر یاد کردند.



هاشمی رفسنجانی که در آن روزگار جز فعالترین یاران انقلاب بوده و زحمات زیادی برای تثبیت انقلاب میکشید نیز از چشم گروهک دور نماند و در منزل خودشان هدف اصابت گلوله قرار گرفتند که به جهت درگیری ایشان و کمک خانوده گلوله به محل حساسی برخورد نکرد وضارب متواری شد. پس از انتقال ایشان به بیمارستان حضرت امام در پیامی در این‏باره فرمودند: "بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. من به آقای هاشمی، فرزند برومند اسلام، تبریک می‏گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفته و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم " .



پیام امام (ره) حاوی نکته ای مهم است که اکنون یعنی پس از گذشت بیش از سی و پنج سال از آن واقعه لازم است مورد دقت و مطالعه قرار گیرد . نکته ی مهم پیام آن حکیم فرزانه در مهم بودن آقای هاشمی در ذیل نهضت انقلاب اسلامی است . یعنی پر واضح است که امام (ره) از هاشمی رفسنجانی آنگاه که پیوند با نهضت داشته و تلاشگر تقویت و تثبیت این جریان است تعریف کرده و تمجید می کند ، لیکن سوال مهم این است که نهضتی که آن روزگار هاشمی رفسنجانی ذیل آن شناخته میشد و اساسا به خاطر آن مورد ترور قرار گرفت دارای چه مبانی بود .آیا غیر از این بود که شعار اصلی این نهضت نه شرقی و نه غربی بود ؟ آیا غیر از این بود که همه ی پروانه وار به گرد ولی فقیه با اعتقادی برگرفته از دین و اطاعتی قلبی به انقلاب خدمت می کردند ؟ آیا غیر از این بود که ناخرسندی دشمن و شادی دوستان یک اصل مهم در تصمیمات انقلاب محسوب میشد؟ آیا موضوع مبارزه با مفاسد اخلاقی و مالی یکی از شئون پر اهمیت ایجاد انقلاب اسلامی نبوده است ؟ و آیا اینگونه نبود که استقلال کشور اصل خدشه ناپذیری بود که همه ی یاران انقلاب بر آن توافق تا پای جان داشتند ، همان که شعار همه ی مردم شده بود " استقلال – آزادی – جمهوری اسلامی" ؟  و ده ها سوال دیگر که با توجه به هاشمی امروز مطرح است...



سخنان هاشمی رفسنجانی در دوران اخیر تفاوتهای ماهوی با دوران آغاز نهضت و شعارها و اصول انقلاب اسلامی دارد ، تعبیر مناظر زیبا از مفاسد اخلاقی مشهود، دفاع از فرزندی که مفاسد مالی و سیاسی او مشهور دوران شده ، حمایت از جریان فتنه ای که وابستگی آن به قدرتهای دشمن انقلاب واضح و مبرهن بوده و در شعار خود حذف ولایت فقیه را طرح کرده اند  و بالاخره طعنه های مکرر به  اصول انقلاب با ایجاد خاطرات جعلی از جمله رد شعار مرگ بر آمریکا ، تنها بخشی از ویژگیهای هاشمی اکنون است .



با احترام و قدردانی از همه زحمات ایشان ، و با سرلوحه قرار دادن سخن تاریخی امام (ره) که میزان حال فعلی افراد است ، اکنون این سوال بصورت جدی مطرح است که اگر گروهک تروریستی فرقان امروز هم وجود داشت آیا نام هاشمی رفسنجانی در کنار نام افرادی مانند سردار قاسم سلیمانی در لیست آنها قرار می گرفت ؟؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
حبیب غفاری

نظرات  (۱)

۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۸ مـــسیـــرا
باسلام.
لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!
 
عنوان مطلب:                 خواص اذکار
لینک مطلب:    http://masira.ir/index.php?newsid=116
 
تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی