جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان

وزیر سابق اقتصاد؛ چگونه با خزانه ی خالی ۷۰ درصد افزایش پرداختی ممکن است؟!

افسران - وزیر سابق اقتصاد؛ چگونه با خزانه ی خالی ۷۰ درصد افزایش پرداختی ممکن است؟!

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه به گوشم رسید که روز گذشته فردی مجدداً عنوان کرده که خزانه خالیست و این قبیل حرف های تکراری، در حالیکه آمار نشان می دهد پرداختی های دولت در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایشی ۴۲ درصدی داشته و همچنین در سال ۹۳ نسبت به قبل شاهد رشد ۷۰ درصدی در پرداخت های دولت هستیم!

به گزارش اختصاصی میدان ۷۲، شامگاه پنجشنبه بیست و ششم شهریور ماه مسجد اعظم شهرستان اهواز میزبان همایشی با عنوان “اقتصاد مقاومتی و نفوذ استکبار بود”. همایشی که به همت شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری استان خوزستان برگزار گردید و در آن دکتر سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد و دارایی و نیز دکتر ابوالفضل ظهره وند از دیپلمات های کهنه کار وزارت امور خارجه و سفیر سابق کشورمان در ایتالیا و افغانستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این همایش دکتر حسینی نیز به بیان مطالبی در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی و مسائل روز پرداختند که در ادامه به بخش هایی از آن اشاره می شود:

دکتر حسینی بیان کرد: در برهه ای خاص از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، بیانات مقام معظم رهبری این روزها نسبت به گذشته دارای هشدارهای بیشتری است گویی دغدغه های بیشتری دارند.

وزیر سابق اقتصاد در تبیین موضوع نفوذ اقتصادی آمریکا به عنوان یکی از دغدغه های رهبری معظم انقلاب به ذکر مثالهایی پرداختند: ماجرای شبیخون نیکسون در سال ۱۹۷۱ و چاپ دلارهای بدون پشتوانه و اصالت بخشی به کاغذی به نام دلار در برابر طلا، نفوذ به اقتصاد مالزی و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ و کشاندن کار به جایی که وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی آنها باید به انتخاب عوامل آمریکایی ها باشد و…نمونه های مشخصی از اثرات مخرب نفوذ آمریکا به اقتصاد کشورهاست.

دکتر حسینی در رابطه با موضوع نفوذ آمریکا در اقتصاد کشورها به بیان خاطره ای پرداختند: به خاطر دارم پس از فروپاشی شوروی به عنوان یک مدیرکل به همراه وزیر نیروی وقت سفری به یکی از جمهوری های تازه استقلال یافته داشتیم، مدیرعامل یکی از شرکت های برق آنجا نسبت به وزیر نیروی وقت ما بی توجی می نمود؛ بنده به سفیرمان اعتراض کردم که چرا این فرد به وزیر ما این گونه بی اعتنایی می کند، سفیر در پاسخ گفت که به بهانه ی خصوصی سازی این شرکت برق به عوامل آمریکایی ها واگذار شده و این فرد دست نشانده ی آنهاست و حتی به وزیر نیروی کشور خودش هم بی اعتنایی می کند. ملاحظه می فرمایید که موضوع نفوذ اقتصادی تا چه حد می تواند در یک کشور موثر واقع شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸
حبیب غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی