جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون

مباحث اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی و بصیرتی و معرفتی ...

جبهه عماریون
با سلام و عرض ارادت محضر همه دوستان مومن و ولایت مدار
غرض از ایجاد این وبلاگ ترویج و تبلیغ و انتشار مباحث اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی و بصیرتی است .
زندگی در صدف خویش گوهــــــر ساختن است
در دل شعله فرو رفتن و نگـــــــداختن است
ره مـــــــردان خــــــدا زنــــــــدگی راحت نیست
بلکه خود سازی و کس سازی و ره ساختن است
نویسندگان

آشنایی با همه گروه‌های تروریستی فعال در عراق

حملات گروه فاسق داعش به شهرهای عراق، توجه مردم  دنیا را به این کشور و این گروه تروریستی جلب کرده است. اما داعش فاسق وحشی تنها گروه معارض در عراق نیست بلکه گروه‌های دیگری وجود دارند در تحولات و تخریب عراق نقش‌آفرینی می کنند.

مهم‌ترین گروه‌های معارض در عراق عبارتند از:

1. جماعت «توحید و جهاد»:

این گروه که خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان شناخته می‌شود، هسته اولیه القاعده در عراق را تشکیل می‌دهد که رهبری آن با ابومصعب الزرقاوی، تروریست سرشناس اردنی بود.

جماعت «توحید و جهاد» پس از بیعت با بن لادن در سال 2004  به «قاعده الجهاد» در سرزمین رافدین تغییر نام داد. این گروه همان گروه «دولت اسلامی عراق و شام» یا همان داعش است.

عملیات در مقابل مقر سازمان ملل در بغداد و کشته شدن «سرجیو دو میللو» نماینده دبیرکل، کشتار نمازگزاران نماز جمعه در نجف، سه عملیات بزرگ بمب‌گذاری در هتل‌های بغداد، سربریدن شیعیان و کشتار 58 مسیحی در کلیسای النجات بغداد از مهم‌ترین عملیات‌ آن‌ها به‌شمار می‌رود.

2. ارتش «رجال الطریقه» (نقشبندیه):

این گروه سنی و ملی‌گرا متشکل از حامیان صدام حسین و اعضای رژیم بعث است. آن‌ها خواهان براندازی حکومت شیعه در عراق، حمایت از اهل سنت و دخالت نکردن جمهوری اسلامی ایران در امور عراق هستند

پس از سقوط رژیم بعث و اشغال عراق، گروه‌های مقاومت بسیاری ظهور کردند. در جریان تصرف عراق نخستین گروه شبه‌نظامی، گروهی با نام گردان شیخ «عبدالقادر جیلانی  جهادیه» بود که در مناطق کرکوک و حویجه و بعضی از مناطق صلاح‌الدین فعالیت می‌کرد. به‌دنبال آن در ائتلافی دیگر، گروه‌های کوچک شبه‌نظامی منتسب به صوفیه همچون «جیش الرجال الطریقه النقشبندیه» اعلام موجودیت کرد.

3. گردان‌های ثوره العشرین:

در ژوئیه سال 2003 میلادی برخی علمای مبارز عراق در بغداد این گردان ها را تشکیل دادند.

4. ارتش اسلامی عراق:

برخی افسران سابق دوره صدام حسین گروه موسوم به «ارتش اسلامی در عراق» را در اطراف بغداد تشکیل دادند تا به این وسیله از حمله افراد مسلح به جنوب و غرب پایتخت عراق جلوگیری کنند.

5. جبهه مقاومت اسلامی عراق:

این گروه که به‌اختصار «جامع» خوانده‌می‌شود، به‌وسیله برخی جدایی‌طلبان اهل‌سنت و پس از جنگ آمریکا با عراق تاسیس شد. آن‌ها در بیانیه‌ای که سال 2004 منتشر کردند، خود را دفتر سیاسی و شاخه نظامی گردان «صلاح‌الدین ایوبی» خواندند. آن‌ها خواهان ایجاد تفکری یکپارچه در سراسر عراق برمبنای قرآن و سنت بودند.

6. ارتش مجاهدان

7. ارتش انصار السنه:

این گروه پیش از اشغال عراق به‌وسیله نیروهای آمریکایی به‌دست برخی افراد مسلح عراقی تشکیل شد. بنیان‌گذاران این ارتش، گروهی از جماعت «انصارالاسلام» بودند که در کردستان با «جلال طالبانی» رهبر حزب ائتلاف ملی و «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق مبارزه می‌کردند.

انصارالاسلام پس از آن‌که نیروهای آمریکایی برخی شهروندان و مواضع‌شان را هدف قرار دادند، در کردستان جهاد کردند و توانستند اعراب اهل‌سنت شهرهای موصل و تکریت را نیز با خود همراه سازند و «ارتش انصار السنه» را تشکیل دهند.

8. گروه انصار الاسلام:

بیشتر از همه جماعت‌های اسلامی در سطح کردستان، نام جماعت «انصار‌ الاسلام» به‌عنوان جماعتی جهادی و شاخه‌ای از فرقه «ناجیه» معروف است. بنیان‌گذار این جماعت شخصی به‌نام «نجم الدین فرج» می‌باشد که باعنوان «ملا کریکار» شناخته می‌شود.

جماعت انصار الاسلام در سال 2001 در کردستان عراق به‌وجود آمد و در آغاز با نام «جندالاسلام» فعالیت می‌کرد و اعضایش از کردهایی بودند که در افغانستان جنگیده و زیر پوشش القاعده بودند. پیش از حمله آمریکا به‌عراق این جماعت در روستاهای ناحیه اورامانات غربی پایگاه‌هایی داشتند.

اسکلت تشکیلاتی جماعت انصار الاسلام:

- فرمانده و جانشینش

- شورای نظامی

- شورای قانون‌گذاری

- شورای دادگستری 

- شورای تبلیغات

- شورای امنیتی و ضد جاسوسی

این جماعت تا زمان حمله آمریکا به‌عراق درمناطق «بیاره»، «ده گاشیخان» و چند منطقه دیگر در هورامان غربی ساکن بودند و مردم این مناطق به‌شدت از آن‌ها حمایت می‌کردند. در  سال 2002، انصار الاسلام طرفداران خود را از کشورهای عربی، از میان کردهای ایرانی، مسلمانان افغانی و افراد تازه‌مسلمان کشورهای غربی جمع کرد و آماده هرگونه مبارزه با آمریکایی‌ها که قصد حمله به‌عراق را داشتند شد.

آمریکا جماعت انصار الاسلام را در لیست سیاه خود قرار داد. همچنین واشنگتن پیش از حمله به‌عراق و در آغاز اشغال این کشور، در جنگ روانی، این جماعت را مرتبط با حزب بعث و دولت صدام حسین معرفی می‌کرد. «دونالد رامسفلد» وزیردفاع سابق آمریکا اعلام کرد که جماعت انصار الاسلام موادشیمیایی صدام را تکامل بخشیده‌است و دارای اسلحه شیمایی پیشرفته می‌باشد.

9. ارتش محمد

10. ارتش سعد بن ابی وقاص 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۲
حبیب غفاری

نظرات  (۱)

سلام. برای مقاله ام استفاده کردم. ممنون دانشجوس دکتری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی